YritysPuh. 0600-302 302 (24h)AsiakaspalveluOhjeet asiakkaalleToimitus- ja maksutavat
Siirry ostoskoriin 5273e209d2bac80a39000406_shopping-cart-xxl-white.png

Viihdemaa, verkkokaupan toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy MiGame Oy, Y-tunnus 2254874-7. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet voi tilata internetin välityksellä osoitteesta www.viihdemaa.fi.

Kaikki tilaukset vahvistetaan verkkosivulla tilauksen yhteydessä sekä sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Tilauksen tekemällä tilaajalle muodostuu maksuvelvoite tilatuista tuotteista.

Tilausvahvistus ja tilauksen maksaminen

Tilauksen voi maksaa tilauksen tekemisen yhteydessä verkkopankkien verkkomaksupainikkeilla (Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Omasäästöpankki), Visa, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tai e-mail ennakkolaskulla. Vaihtohtoisesti tilauksen voi tehdä Euroloan-laskulla, jolloin tuotteet voi maksaa laskulla ne vastaanotettuaan. Kaikki maksutapamme tilauksen laskutus mukaan lukien ovat täysin lisämaksuttomia. Ostos, eikä ostoskori tule yllättämään sinua esimerkiksi laskutuslisällä tai luottokorttikomissiolla.

E-mail ennakkolasku valittaessa lähetämme tilauksen vahvistuttua sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:
* tilauksen tiedot
* viitenumeron
* pankkitilinumeromme
* laskun loppusumman

Ennakkomaksulla tilattaessa tuotteet toimitetaan maksun saapuessa. Laskulla tilattaessa (Euroloan) tilauksen maksun voi suorittaa tilattujen tuotteiden vastaanottamisen jälkeen. Lähetämme sähköpostitse päivityksen kaikista muutoksista tilauksessa, mukaanlukien ilmoituksen maksun vastaanottamisesta tai hyväksytystä luottopäätöksestä sekä tuotteiden toimittamisesta.

Maksamisen turvallisuus

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora / Maksukaista (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4). Maksukaista on Finanssivalvonnan valvonnassa toimiva kotimainen maksulaitos. Maksamiseen siirrytään Maksukaistan verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Paybyway Oy. Maksukaista välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Maksu- tai luottokortilla maksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Yrityksellämme ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Korttimaksamisessa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Toimitusaika

Toimitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Välitöntä maksutapaa käytettäessä sekä laskulla tilattaessa varastotuotteiden toimitukset pyritään toteuttamaan aina samana arkipäivänä. E-mail ennakkolaskun vastaanottava pankkiyhteys on Helsingin OP-pankissa - muita pankkiyhteyksiä käytettäessä maksun vastaanottamisessa kuluu tällä maksutavalla 1-2 pankkipäivää.

Poikkeavista toimitusajoista ilmoitetaan aina kyseisen tuotteen tuotesivulla.

Toimitustavat ja toimituskulut

Posti: Verkkokaupan kautta tilatut pienikokoiset tuotteet toimitetaan kiinteillä postikuluilla 1.90e kaikkialle Eurooppaan. Samalla postikululla mahtuu matkaan kaksi tuotetta. Suurempien tilausten ja tuotteiden postitus hinnoitellaan tilauksen painon mukaan. Tilauksen lopulliset toimituskulut näkyvät aina ostoskorissa sekä tilausvahvistussivulla ennen tilauksen lopullista vahvistusta.

Nouto: Kaikki tuotteet ovat myös noudettavissa. Tuotteiden noutopiste sijaitsee Helsingissä osoitteessa Arabiankatu 12 (00560-alue, Helsinki). Ilmoitamme tilauksen jälkeen sähköpostitse, kun tilaus on noudettavissa - Helsingissä sijaitsevat varastotuotteet ovat noudettavissa aina jo samana päivänä. Noutopiste on auki arkisin klo 9-16.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Kaikissa elokuvatuotteissa ei ole suomenkielistä tekstitystä. Huomaathan tarkistaa asian tarvittaessa ennen tuotteen avaamista. Tuotteen palautusoikeus raukeaa, jos tallenne on avattu muoveistaan.

Ilmoitathan tilauksen palautuksesta aina etukäteen sähköpostitse palautusosoitteeseemme asiakaspalvelu@viihdemaa.fi. Jos palautukseen liittyen on muuta kysyttävää, voit lähettää kyseiseen osoitteeseen viestin lisätietojen saamiseksi.

Liitä postitse toimitettavaan palautukseen saatekirjeellä vähintään seuraavat tiedot:
* Nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
* Pankkitilinumerosi tai maksamattoman tilauksen laskun viite
* kopio Viihdemaan tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

MiGame Oy / Viihdemaa
Arabiankatu 12
00560 Helsinki

Kun palautus on hyväksytty, tilauksen maksusuoritus palautetaan ilmoittamallesi tilille, tilauksen mahdollisesti maksamaton lasku perutaan tai käyttöösi toimitetaan niin sovittaessa korvaava tuote.

Virheellisesti palautetusta tuotteesta (esimerkiksi avattuna / käyttöönotettuna palautettu tuote) veloitamme 5 euron käsittelykulun sekä muut virheellisen palautuksen käsittelystä mahdollisesti aiheutuvat kustannukset. Jos tuote palautetaan palautusehtojen vastaisesti käyttöönoton jälkeen, asiakas vastaa tuotteen arvonalentumisesta tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Emme valitettavasti voi lunastaa postiennakolla palautettuja lähetyksiä.

Jos tuote on palautettu palautusehtojen vastaisesti ja tuote halutaan tämän jälkeen uudestaan toimitukseen, veloitamme uudesta toimituksesta uuden postikulun. Tilausten palautuksen postimaksun tulee aina olla maksettu. Jos palautuksen postimaksu on maksamaton, joudumme vähentämään palautuksesta Postin maksamattoman palautuksen lunastuskulun sekä muut maksamattoman palautuksen lunastuksesta aiheutuvat kustannukset.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa, viallisten tuotteiden osalta, yhteystiedot tilauksen peruuttamiseksi sekä reklamaation toimittamiseksi

Mikäli tuote on vioittunut postin käsittelyssä tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiasta ilmoittaa välittömästi
yhteydenottolomakkeella. Tilauksen peruuttaminen sekä reklamaation tekeminen onnistuvat samaa lomaketta käyttäen - valitse tällöin lomakkeen tyypiksi "Tilauksen peruuttaminen" tai "Reklamaatio". Lomaketta voi käyttää myös avoimen palautteen antamiseen.

Tilauksen tekemisen jälkeen voit halutessasi asioida asiakaspalvelumme kanssa myös maksuttoman puhelinnumeron välityksellä. Saat maksuttoman puhelinnumeron käyttöösi yhteydenottolomakkeen täyttämällä.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos lähetys on vioittunut postissa, kannattaa toimituksesta tehdä myös reklamaatio postiin. Rikkoitumistapaukset käsitellään tapauskohtaisesti asiakaspalvelun toimesta.

Toimittavalla yrityksellä on lakisääteinen virhevastuu toimitetusta tuotteesta. Tarvittaessa mahdolliset riitatilanteet voi viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Muuta

Pidätämme oikeuden muutoksiin toimitusehdoissa.

MiGame Oy / Viihdemaa käsittelee kaikki asiakastiedot luottamuksellisesti.



Tilauksen peruuttamislomake

Kuluttajansuojalain 6 luvun 9 § (30.12.2013/1211) mukaisen peruuttamislomakkeen löydät täältä



Rekisteriseoloste sekä yrityksen rekisteröity osoite

Henkilötietolain 10 §:n mukainen rekisteriseloste. Tarkennettu 1.1.2011.

1. REKISTERINPITÄJÄ
MiGame Oy
Arabiankatu 12
00560 Helsinki

2. REKISTERIASIOISTA VASTAAVA OSASTO
Viihdemaa Asiakaspalvelu

3. REKISTERIN NIMI
MiGame Oy:n asiakasrekisteri.

4. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN TARKOITUS
Asiakastietojen ylläpitoa, asiakassuhteiden hoitoa ja palveluiden kehittämistä varten.

5. REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ
Uuden asiakassuhteen aloittamiseksi tarvittavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Internetsivuilla palveluiden yhteydessä kerättävät tiedot ilmenevät aina kyseessä olevasta kaavakkeesta.

6. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOLÄHTEET
Asiakkaan uuden asiakassuhteen aloittamisen yhteydessä ilmoittamat tiedot tai myöhemmin muutoksen yhteydessä saadut tiedot ja Internetsivuilla palveluiden käytön yhteydessä ilmoitetut tiedot.

7. SÄÄNNÖNMUKAISET TIETOJEN LUOVUTUKSET JA TIETOJEN SIIRTO EU:N TAI EUROOPAN TALOUSALUEEN ULKOPUOLELLE
Tietoja ei luovuteta EU:n eikä ETA:n ulkopuolelle. Tietoja ei luovuteta yhteisomistuksessa olevien yhtiöiden ulkopuolelle, pois lukien viranomaistahot laissa määritellyin perustein.

8. REKISTERIN SUOJAUKSEN PERIAATTEET
A. Manuaalinen aineisto
Manuaalista aineistoa ei ole.
B. ATK:lle tallennetut tiedot
Tiedot käsitellään luottamuksellisesti eikä niihin pääse käsiksi yrityksen ulkopuoliset henkilöt/tahot.


14 päivän tyytyväisyystakuun säännöt


1. Tarjous koskee vain "14 päivän tyytyväisyystakuu" tekstillä merkittyjä tuotteita.
2. Tuotteen saa palauttaa avattuna tai avaamattomana 14 päivän sisällä, jos et ole tyytyväinen tuotteeseen. 14 päivän palautusaika alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Tuote voidaan vaihtaa uuteen tai maksusuoritus tuotteesta voidaan palauttaa. Palautusta varten seuraavien ehtojen tulee täyttyä:

- Tuote tulee olla alkuperäistä vastaavassa kunnossa, eikä siinä saa näkyä käytössä aiheutuneita jälkiä. Esimerkiksi näytön rikkoutuminen tai naarmuuntuminen käytössä ei oikeuta palautukseen.

- Tuote ei saa sisältää asiakkaan omia tietoja kuten mediaa, tiedostoja tai lukituksia. Applen tuotteissa ID-lukitus tulee poistaa, ja puhelin tulee palauttaa tehdasasetuksiin puhelimen asetuksista.

- Tuote tarkistetaan ennen palautuksen hyväksymistä.

3. Tuotteissa on tyytyväisyystakuun lisäksi tuotteen normaalitakuu.
4. Jos tuote palautetaan ehtojen vastaisesti, emme voi hyväksyä palautusta. Asiakaspalvelumme auttaa mielellämme mahdollisissa epäselvyyksissä!

Takuuehdot- ja muut palautusehdot

Viihdemaa myöntää tehdashuolletuille matkapuhelimille kuuden- tai kahdentoista kuukauden takuun. Takuun pituus on täsmennetty kunkin tuotteen tuotesivulla. Alla täsmennetyt takuuehdot koskevat vain tehdashuollettuja matkapuhelimia, muissa takuutuotteissa on normaali valmistajan takuu.

Takuun oleminen voimassa ei tarkoita tilauksen automaattista palautus- tai peruutusoikeutta tilauksen takuuajan aikana. Jos tuote on otettu käyttöön, mutta osoittautunut takuuaikana vialliseksi, käsitellään mahdollinen palautus takuupalautuksena, jolloin palautettu puhelin toimitetaan takuuhuoltoon. Takuuhuollon käsittely saattaa pisimmillään kestää jopa neljä kuukautta tuotteessa esiintyvästä viasta riippuen. Asiakas hyväksyy takuuhuollon ehdot ja huollon keston tilauksen tehdessään, eikä ole oikeutettu kaupan purkamiseen takuuehdoissa mainitun pituisen takuuhuollon aikana.

Mikäli puhelimessa on takuunalainen vika, tulee puhelin toimittaa osoitteeseen:

MiGame Oy / Viihdemaa
Arabiankatu 12
00560 Helsinki

Lisääthän toimituksen yhteyteen saatekirjeen, missä täsmennät tilausnumerosi, nimesi, ja huoltoon palautetussa puhelimessa esiintyvän vian. Suosittelemme palautuksen tekemistä seurattavissa olevalla palautustavalla (esimerkiksi postipaketti) - emme vastaa postin kadottamista lähetyksistä, jos lähetys ei saavu perille eikä lähettäjä pysty todistettavasti näyttämään, että palautus on lähetetty. Takuuhuollonlähetys tulisi lähettää halvimmalla toimitustavalla ja lähetyksen mukana on myös oltava kuitti toimituskuluista, jonka perusteella lähetyksen toimituskulut hyvitetään.

Usein takuuasiat johtuvat tuotteessa olevan vian sijaan esimerkiksi puuttuvista asetuksista (etenkin puhelinviat: puhelin ei yhdistä verkkoon, mobiilidata ei toimi, ym.). Olemme keränneet apua vastaaviin ongelmatilanteisiin verkkokaupan
Usein kysyttyihin kysymyksiin, mitkä kannattaa lukea läpi ennen puhelimen huoltoon lähettämistä tarpeettomien huoltotilausten välttämiseksi.

Ennen lähettämistä

Tarkistathan, että puhelin on ulkopuolisesti vastaavassa kunnossa, kuin tuote on ollut se vastaanotettaessa. Pienet naarmut ovat hyväksyttäviä, mutta mikäli näytön lasissa on halkeamia, joudutaan puhelimen näyttö vaihtamaan ennen takuuhuoltoon toimittamista. Jos puhelin palautetaan huoltoon rikkinäisellä näytöllä varustettuna, joudumme veloittamaan näytön korjauksesta 80-230 € ennen tuotteen takuuhuoltoon toimittamissa. Näytön voi halutessaan korjauttaa myös omatoimisesti ja omakustanteisesti vapaavalintaisessa huoltoliikkeessä ennen puhelimen toimittamista takuuhuoltoon.

Puhelimesta tulee poistaa kaikki lukitukset ennen puhelimen toimittamista huollettavaksi (esim. näppäinlukon avauskoodi sekä Find My iPhonen aktivointilukitukset), jotta puhelin saadaan huollettua ilman hidasteita. Tarkista IPhonen lukituksen voimassaolo täältä: Lukituksen tila. Halutessasi voit ottaa varmuuskopion puhelimen sisällöstä ja palauttaa puhelimeen tehdasasetukset puhelimen asetusvalikosta ennen huoltoon toimittamista. Huollosta saattaa palautua eri puhelin, kuin huoltoon lähetetty puhelin, emmekä pysty vastaamaan sisällön säilymisestä käytettävissä huollon yli.

Puhelimesta tulee myös poistaa SIM- ja muistikortit sekä mahdolliset suojakuoret. Puhelimen lisävarusteita ei tarvitse toimittaa - huollosta palautuu usein pelkkä puhelin, emme pysty kohdistamaan mahdollisesti palautettuja lisävarusteita edelleen asiakkaalle toimitettavaan palautuslähetykseen. Lisävarusteisiin kuuluvat muun muassa suojakotelot, kaikennäköiset koristetavarat, laturit ja kuulokkeet.

Applen puhelimet: ID-lukituksen poisto (koskee vain Applen iPhone –puhelimia)

Ennen takuuhuoltoon toimittamista iPhoneista tulee poistaa ID-lukitus, jotta puhelin voidaan huoltaa normaalisti. ID-lukituksen poistosta löytyy listätietoa osoitteesta: https://support.apple.com/fi-fi/HT201441

Tarvittavat toimenpiteet lyhyesti selostettuna:

1. Kirjaudu iCloud-tiliin osoitteessa www.icloud.com/find.
2. Avaa tiliin linkitettyjen laitteiden luettelo valitsemalla Kaikki laitteet. Valitse poistettava laite. Laitteen nimen vieressä pitäisi olla harmaa piste tai teksti Ei yhteydessä.
3. Poista laite tilistä osoittamalla Poista tilistä -painiketta.

Tarkistathan vielä iCloudin asetuksista, ettei kyseistä puhelinta ole linkitettynä:

1. Avaa vasemmasta yläkulmasta pudotusvalikko.
2. valitse "Asetukset"
3. Jos asetuksen alarivillä näkyy puhelimen kuva, niin paina puhelimen kuvaa hiirellä, jolloin avautuu uusi ikkuna kaikista linkitetyistä laitteista.
4. Valitse laitteen kohdalla "Poista laite"

Puhelinta ei katsota palautetuksi ennen, kuin kaikki puhelimen lukitukset on poistettu. Jos puhelin palautuu huollettavaksi tai peruutettavaksi, ja siinä on vielä joko näppäinlukko tai ID-lukitus, joudumme veloittamaan 25 euron käsittelykulun jokaisesta asiaan liittyvästä puhelimen palauttajalle tehdystä kyselystä. Puhelinta ei voida palauttaa huollosta takaisin asiakkaalle eikä tilausta peruuttaa ennen, kuin käsittelykulut on maksettu.

Samsung-puhelimet: Puhelimen päivittäminen

Kaikkien tehdashuollettujen Samsung:n puhelimien käyttöjärjestelmää ei pysty päivittämään. Päivitysmahdollisuuden puute ei ole takuunalainen virhe tuotteessa.

Tehdashuollettujen puhelimien alueelliset ominaisuudet

Tehdashuolletuissa puhelimissa voi esiintyiä aluekohtaisia lain/valmistajan määräämiä ominaisuuksia, jotka eivät ole peruste kaupan purkamiselle.

Takuun erityisehdot

Tämä takuu ei koske (a) kuluvia osia, kuten akkuja tai suojapinnoitteita, jotka on suunniteltu ajan mittaan kuluviksi, ellei vika johdu materiaali- tai valmistusvirheestä; (b) kosmeettisia vaurioita, esimerkiksi naarmuja, lommoja tai porttien rikkinäisiä muoviosia; (c) vaurioita, jotka ovat aiheutuneet käytöstä muiden tuotteiden kanssa; (d) vaurioita, jotka johtuvat vahingoista, väärinkäytöstä, nesteelle altistumisesta, tulipalosta, maanjäristyksestä tai muusta ulkoisesta syystä; (e) vaurioita, jotka aiheutuvat tuotteen käytöstä käyttöohjeiden, teknisten ohjeiden tai tuotteen muiden julkaistujen ohjeiden vastaisesti; (f) vaurioita, jotka aiheutuvat siitä, että tuotetta on huoltanut (mukaan lukien päivitykset ja laajennukset) kuka tahansa muu kuin valmistajan valtuuttama huoltoliike; (g) Tuotetta, jota tai jonka toimintoja on muokattu ilman valmistajan kirjallista lupaa; (h) vikoja, jotka aiheutuvat normaalista kulumisesta tai tuotteen normaalista ikääntymisestä (i) mitään tuotetta, jonka sarjanumero on poistettu tai muokattu tunnistamattomaksi tai (j) varastettua tuotetta tai perustellusti lainvalvontaviranomaisilta saatujen tietojen perusteella varastetuksi oletettavaa tuotetta.